en liten tankeställare innan jag åker norrut

kärlek finns i många olika former. familjekärlek, syskonkärlek, lycklig kärlek, obesvarad kärlek, för vissa så är kärleken ett minne blott.  vilken kärlek ni än har upplevt så vill jag att ni ska tänka på den här dikten ibland när ni har det svårt. den har hjälpt mig många gånger och även om det inte känns så ibland så vet man innerst inne att den faktiskt stämmer.
Love is always patient and kind
it is never jealous

Love is never boastful nor conceded
it is never rude or selfish

It does not take offense
it is not resentful

Love takes no pleasure in other people's sins
but delights in the truth

It is always ready to excuse
to trust
to hold
and to endure whatever comes

Den är tagen ur en av mina favoritfilmer: A walk to remember.

Ha en bra helg!



Kommentarer
Postat av: nisha

SV:hahh aa ska nog testa de me dass saken,men fattar inte hur de ska hjälpa xp



iaf.... mysig text ! de e fan ngt man kmr ditta och tänka på(i)

2012-01-06 @ 11:29:39
URL: http://nishaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0