laxlax

började dagen med ett djupt andetag för att förbereda mig mentalt inför min nya prao, som visade sig vara världens roligaste!
jag fick typ diska, skära gurka och plocka in tallrikar och servera, och de killarna som jobbar där är runt 20 och hur härliga som helst! de drar dåliga skämt lyssnar på tysk/japansk techno och kastar lax på varandra, helt enkelt chill. sen får jag äta hur mycket sushi jag vill till lunch om jag är ämbitiös och sjunger med i alla låtar när jag diskar.
men när man börjar på ett nytt ställe är ju inte allting frid och fröjd från början utan jag tappade lite saker, skar mig i fingret och lite sånt, och sen såklart så händer det alltid någon pinsam sak:
mitt jobb är ju delvis att diska, diska ur baljor som varit fyllt med kletigt ris och andra saker, så under typ en kvart så hade jag inte så mycket att göra så jag sköljde igenom diskhon för 76532 gången och sen så var ett litet envist riskorn som satt kvar på sidan, och jag trodde inte att det var någon i köket så jag började spruta allt vad jag kunde på det med slangen och det lossnade inte, så jag började prata lite lågmält med det och bara: ja du lilla riskorn, du kanske borde lossna nu annars tar jag dig med slangen, HA! (jaa... jag pratade med ett riskorn) sen känner jag en varm andedräkt på min axel, min chef bara: jadu lilla riskorn, akta dig för Fanny, nu när hon har stått med sin slang och spolat på dig i 20 minuter tänker inte hon sluta förrän hon har stått här i 20 minuter till! sa han och skrattade mot mig.
SKITKUL
han tror nog att jag är psykiskt nedsatt eller dylikt.
anyway , rå epok heter ställer och ligger på klostergatan, kom in och ät lunch nån dag vetja!? det är riktigt härliga människor som jobbar där och jag trivs nästan redan!
anyway så stack jag hem till julia sen och övade de vi ska göra på avslutningen och sen stack jag och spelade gitarr och nu har jag ätit, sovit på en tidning och testat massa kläder. borde nog sova snart och låta sushiguden dra mig in i den sushiga världen...! ...nej okej men jag tror jag ska dra mig till sängs.
sov gott, bloggar mer imorrrn, puss!
somnade vid köksbordet, därav trycksvärtan från dagstidningen i pannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0