heavens on fire

hey

idag var det engelskatest och det gick bra men sen fick vi tillbaka noprovet och seriöst jag vill bara dö, jag orkar inte.
nu ska jag berätta, (jag skriver ganska öppet om mitt liv och mina problem och finner ni det stötande behöver ni inte läsa följande text. jag tar dock gärna emot frågor om det är något men stötande kommentarer tas bort)

för ca två månader sen tappade jag kontrollen och började göra massa dumma saker. jag blev tvingad till hjälp och började ta antidepressiva & antisjälvskadotabletter, och det hjälpte, jag mådde betydligt bättre och allting flöt på.
men sen hände en sak och jag föll in i en svacka igen och nu för ca en vecka sen började gå tillbaka till gamla vanor och depressionsbeteende, men för en gångs skull kunde jag se mig själv utifrån och verkligen se mina problem och jag vill inte vara en som går runt med ärr på armen utan att veta varför, en som inte har kontroll över sina egna känslor så jag bestämde mig för att söka hjälp. jag gick till ett ställe och snackade med nån människa och berättade att jag går på tabletter men att de inte hjälper längre, och hon föreslog att jag skulle börja med lite starkare/tyngre så nu har jag ny medicinering. jag blev trött, orkade inte plugga, mitt huvud vägde 283259 kilo och hon sa att det var normalt i början men att det ska lätta om sisådär 2-3 veckor då kroppen vant sig.
och ja, medicinen har hjälpt mig OTROLIGT mycket och jag behöver verkligen ta den, men jag kan inte tänka och vara aktiv speciellt länge och jag försöker verkligen lära mig allting jag hör i skolan, och när jag kommer hem sätter jag mig ned utan dator och mobil och verkligen pluggar på det sättet som jag alltid brukat göra men orkar inte alls, har bara ont i huvudet m.m.
så därför kunde jag inte plugga som jag ville till no provet, engelskaverben kunde jag sedan innan, men jag blir bara så ledsen på mig själv att jag inte ens kan ha kontroll på min egen hjärna och hindra mig själv från allt dumt jag gör, men nej det kan jag inte utan jag måste ta massa j vla tabletter för det istället och få ett halvt poäng från G på ett BIOLOGIprov, det om något är ju liksom det enklaste och roligaste ämnet i no!?
men som är så har jag mina helt fantasktiskt fina vänner, som stöttar, det hjälper mig så enormt mycket, och det är typ för dem som jag fortsätter kämpa.

jaa, anyway, jag ska verkligen inte wayna mer och förlåt för att jag bara kastar ur mig allt men jag blir så besviken på mig själv.

nej nu ska jag försöka plugga lite konsumentkunskap och sen sova är extremt trött efter träning mm, även om jag inte kan vara med på provet för att jag ska till den dumma sjukgymnasten så vill jag ändå plugga. eller ja , som sagt, försöka plugga.

puss på er alla, förlåt återigen för allt waynande. ni behövde inte läsa det. puss


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej, jag är en sån där människa som du kan snacka med. Kanske inte alls hjälper men det är alltid skönt att ha nån att prata med...så hej Fanny, kom till mig om det är något <3

2011-11-09 @ 16:25:16
Postat av: Amanda

Fanny, jag skulle kunna skriva en massa standardgrejer här om att allt blir bättre eller en lång fin text om hur allt ska bli bra igen, men jag har aldrig varit bra på sådant här. Du kanske har märkt det, jag är värdelös när det gäller att höra av t.ex, men även om jag inte alltid visar det så som jag borde betyder du enormt mycket för mig! Jag tänker otroligt mycket på dig och jag önskar att jag kunde göra något åt allt jobbigt. Om du har lust så kan vi väl träffas någon dag? Och bara snacka, dansa, flumma, äta, nysa, åka barnvagn eller vad som helst för det var så länge sen! <3

2011-11-09 @ 20:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0